מבצע מיוחד לחג! 🍷📜 20% הנחה עם הקוד FREEDOM להצטרפות ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

מה משותף לחברות שהצליחו להפוך למצויינות, ומה ניתן ללמוד מהן? ג'ים קולינס, שנבחר לאחד מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם הניהול, ניתח במשך 5 שנים יותר מ-1,400 חברות שונות. הוא חיפש את הדפוסים, המאפיינים והגורמים שהובילו חברות כה מעטות להצליח להפוך למובילות בתחומן – ולשמור על המעמד הזה לאורך זמן. ב-"גלגל התנופה: מטוב למצויין" הוא מביא לראשונה את כל התובנות והמסקנות המרכזיות מהמחקר.

איך הספר

1 דק' קריאה

מנהלים ובעלי עסקים רבים, הן בארץ והן בעולם, מכתירים מדי שנה מחדש את "גלגל התנופה: מטוב למצויין" כאחד מספרי הניהול הטובים ביותר בכל הזמנים. השילוב הייחודי בין סגנון הכתיבה האלגנטי של קולינס, לבין העבודה המחקרית המקיפה והדוגמאות המפורטות, יוצרים ספר שעמוס בידע ותובנות ששווים זהב. מדובר בספר חשוב ומעורר השראה, ולמרות שיצא לפני יותר מ-20 שנה – הוא עומד לחלוטין במבחן הזמן.

הנקודות החשובות בקצרה

4 דק' קריאה
  • בניסיון להבין מה משותף לחברות ועסקים שהצליחו להגיע למצויינות, גייס ג'ים קולינס צוות של 20 חוקרים. אחרי שניתחו יותר מ-1,400 חברות, הם מצאו לבסוף 11 חברות שהצליחו להפוך מטובות למצויינות ולהישאר כך לאורך זמן.
  • לכל אחת מאותן חברות הם בחרו גם חברה מתחרה שלא הצליחה להפוך מטובה למצויינת, כדי שתשמש כנקודת ייחוס והשוואה.
  • כל החברות שהצליחו להפוך מטובות למצויינות עברו תהליך דומה של "בנייה" ("Buildup") ולאחריה "פריצת דרך" ("Breakthrough"). את התהליך הזה קולינס מכנה "גלגל התנופה" ("Flywheel"), והוא מחלק אותו ל-3 שלבים מרכזיים:
    1. "אנשים ממושמעים" ("Disciplined People") – בחירת האנשים הנכונים ומיקומם בתפקידים הנכונים, לצד אימוץ סגנון מנהיגות צנוע אך נחוש, שמעדיף את הצלחת החברה על פני הצלחה אישית
    2. "חשיבה ממושמעת" ("Disciplined Thought") – ראייה מפוקחת של המציאות, תוך שמירה על אמונה שתמיד ניתן להצליח, והתמקדות אבסולוטית בדבר אחד בודד שניתן יהיה לעשות טוב יותר מכל חברה אחרת
    3. "פעולות ממושמעות" ("Disciplined Action") – יצירת תרבות של משמעת עצמית, צמצום הבירוקרטיה, ושימוש בטכנולוגיה כדי להאיץ את התנופה
  • אין אף פעולה בודדת שיכולה להפוך חברה מטובה למצויינת...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂