ידע וכלים חדשים כל חודש, מספרי עיון מובילים 📚 לחודש ניסיון בחינם ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

מורטון ל. מנדל גייס בצעירותו 900 דולר יחד עם שני אחיו, כדי לפתוח עסק למכירת ברגים ואומים. את העסק הזה הם מכרו לבסוף במיליארדי דולרים, ופנו להקדיש את זמנם לפילנתרופיה ולפיתוח מנהיגות חברתית. מנדל, שהאמין יותר מכל בפוטנציאל שטמון באנשים, פורס בספר הזה את תולדות חייו – לצד העצות, התובנות והעקרונות שהובילו אותו להצלחה אדירה הן במגזר העסקי והן במגזר החברתי. "הסוד טמון באנשים" מספר את סיפורו של אדם נדיב, חכם ורב-השראה, שטיפס לפסגה בזכות עצמו והצליח לשנות את העולם לטובה.

איך הספר

1 דק' קריאה

מורטון מנדל מציג בספר זווית מעניינת ומפתיעה על ניהול, בייחוד נוכח גילו, מעמדו, והשנה בה נכתב הספר. למעשה, אפשר להגיד שמנדל הקדים את זמנו – שכן כבר לפני יותר מעשור הוא הטיף למנהיגות ערכית, אמונה באנשים, ניהול בגובה העיניים, אנושיות, וכבוד הדדי. "הסוד טמון באנשים" אומנם סובל מעט מחזרתיות מסויימת, אבל הוא גם נותן הצצה חד פעמית אל חייו האישיים והעסקיים של מי שהיה אחד הפילנתרופים היהודים הגדולים ביותר בעולם, אדם מרשים ומעורר השראה, שפיו וליבו תמיד שווים.

הנקודות החשובות בקצרה

4 דק' קריאה
  • מורטון (מורט) מנדל גדל במשפחה יהודית מעוטת יכולת בארה"ב. הוא הקים את חברת "פרמייר" ("Premier Industrial Corporation") שעסקה בתעשייה כבדה ואלקטרוניקה יחד עם שני אחיו, והוביל אותה במשך יותר מ-50 שנה, כיו"ר וכמנכ"ל. 
  • תחת ניהולו של מנדל פרמייר הונפקה בבורסה, העסיקה אלפי עובדים, ושברה שיאי הכנסות – עד שהתמזגה לבסוף עם חברת "Farnell" הבריטית, בעסקה שהכניסה לכיסו של מנדל קרוב ל-2 מיליארד דולר. 
  • מנדל ואחיו הקימו גם את "קרן מנדל", שמטרתה הייתה (ועודנה) לתמוך בארגונים אזרחיים ופילנתרופיים, בדגש על פיתוח מנהיגות חברתית. לצד תרומות בסכומי עתק, מנדל עצמו כיהן בהתנדבות כמנכ"ל ונשיא במגוון של ארגונים קהילתיים, והקים עמותות שעסקו בשיקום שכונות בקליבלנד, עיר הולדתו ומגוריו...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂