מבצע מיוחד לחג! 🍷📜 20% הנחה עם הקוד FREEDOM להצטרפות ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

איך אנחנו יכולים לחיות את חיינו כשנדמה שהכל סביבנו מתפרק, כשאנחנו שוב ושוב מובסים על ידי פחד, חרדה וכאב? התשובה, לפחות לטענתה של פמה צ'ודרון, עשויה להיות מפתיעה. מעבר לעובדה שצ'ודרון היא האישה האמריקאית הראשונה בהיסטוריה שקיבלה הסמכה מלאה של נזירה בודהיסטית, היא גם מנהלת מנזר ואחת המורות המוכרות ביותר בעולם לבודהיזם טיבטי. ב-"כשהדברים מתפרקים" היא מציגה את תפיסת העולם הבודהיסטית ומציעה כלים משני חיים לשבירת דפוסי המחשבה שגורמים לנו כאב וסבל.

איך הספר

1 דק' קריאה

"כשהדברים מתפרקים" הוא הספר המצליח ביותר שכתבה פמה צ'ודרון, ואחד מהספרים הפופולריים ביותר בעולם בכל מה שקשור להתמודדות עם משברים, עם פחדים ועם כאבים כאלה ואחרים. צ'ודרון מצליחה להנגיש בפשטות רעיונות ועקרונות בסיסיים של הבודהיזם הטיבטי, לצד שיטות וכלים פרקטיים שניתן ליישם באופן מיידי ולהשתמש בהם כדי לשפר את חיי היומיום. הקריאה בספר כשלעצמה מעודדת ומנחמת, והוא מומלץ במיוחד למי שמתמודדים עם משבר או מתעניינים בבודהיזם באופן כללי.

הנקודות החשובות בקצרה

4 דק' קריאה
  • פמה צ'ודרון נולדה בארה"ב בשם דירדרה בלומפילד-בראון ועבדה כמורה בבית ספר יסודי. באמצע שנות ה-30 לחייה היא נכנסה לדיכאון עמוק, והצליחה לצאת ממנו רק באמצעות מדיטציה והתקרבות לבודהיזם.
  • צ'ודרון אימצה את תפיסת העולם של הבודהיזם הטיבטי, זרם בבודהיזם אשר שם דגש מיוחד על חמלה כלפי אחרים, והייתה לאישה האמריקאית הראשונה שעברה הסמכה מלאה כנזירה בודהיסטית.
  • בספר "כשהדברים מתפרקים" ("When Things Fall Apart") מתארת צ'ודרון רעיונות ועקרונות בסיסיים של הבודהיזם הטיבטי, לצד פרקטיקות לשחרור אנשים מתחושת אומללות וחוסר אונים.
  • על פי הבודהיזם, המצב הבסיסי ביותר של האדם הוא אושר, וישנן 3 אמיתות שנמצאות בבסיס קיומו: "זמניות" ("Impermanence"), "חוסר אגו" ("Egolessness"), ו-"סבל" ("Suffering")...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂