ידע וכלים חדשים כל חודש, מספרי עיון מובילים 📚 לחודש ניסיון בחינם ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

"תקשורת לא-אלימה" מאת מרשל רוזנברג הוא המדריך האולטימטיבי לבניית כישורי תקשורת יעילים. הספר, שמציג את מרכיביו של מודל התקשורת הלא-אלימה (או "תקשורת מקרבת") שפיתח רוזנברג, מתמקד בהבעה אותנטית של הרגשות והצרכים שלנו מחד ובהקשבה אמפתית לרגשות ולצרכים של אחרים מאידך. זו הדרך האידיאלית לפתור קונפליקטים, להעמיק קשרים, להימנע מכעס ודיכאון, להפחית לחץ ולהפוך ביקורת ושיפוטיות לאמפתיה והבנה.

איך הספר

1 דק' קריאה

"תקשורת לא-אלימה" הוא לא ספר טיפוסי לשיפור עצמי, אלא מסמך מרתק שחוקר את טבעה של האמפתיה ומוביל אותנו במסע לשינוי האופן שבו אנחנו מתחברים לאחרים. הדוגמאות והתרגילים המעשיים שרוזנברג משלב בספר מקלים על ההבנה של המודל שלו, והם מאפשרים ליישם את העקרונות מתוכו בזמן אמת. במובנים רבים, "תקשורת לא-אלימה" הוא המפתח למערכות יחסים טובות יותר – אישיות ומקצועיות גם יחד – והקריאה בו מלאה בהארות על הדרכים שבהן אנחנו מביעים את עצמנו ומקשיבים לאחרים.

הנקודות החשובות בקצרה

3 דק' קריאה
  • "תקשורת לא-אלימה" ("Nonviolent Communication" או "NVC" בקיצור) – שידועה בישראל גם בשם "תקשורת מקרבת" – היא גישה פורצת דרך לניהול אינטראקציות חברתיות ומערכות יחסים, שפיתח הפסיכולוג והאקטיביסט האמריקאי מרשל רוזנברג.
  • תקשורת מקרבת מבוססת על חמלה, כנות, והקשבה אמפתית. היא עוזרת גם ליחידים וגם לארגונים לפתח כישורי תקשורת, ומציידת אותם בכלים ייחודים לשיתוף פעולה ופתרון סכסוכים.
  • ישנם גורמים שמקשים על אנשים להיות אמפתיים כאשר הם מנהלים שיחות עם אחרים. גורמים אלה עלולים לעורר התנגדויות אצל הצד השני לשיחה, והם המרכיבים של מה שרוזנברג מכנה "תקשורת מרחיקה" ("Life-Alienating Communication"):
    • "שיפוטיות" ("Moralistic Judgments")
    • "הכחשת אחריות" ("Denial of Responsibility")
    • "עונשים ותגמולים" ("Punishments and Rewards")
    • "השוואות" ("Making Comparisons")
  • מודל התקשורת הלא-אלימה שרוזנברג פיתח מבוסס על ארבעה מרכיבים – "תצפיות" ("Observations"), "רגשות" ("Feelings"), "צרכים" ("Needs") ו-"בקשות" ("Requests")...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂