ידע וכלים חדשים כל חודש, מספרי עיון מובילים 📚 לחודש ניסיון בחינם ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

בין אם אתם מנכ"לים של חברות ענק ובין אם אתם הורים במשרה מלאה, סביר להניח שיש לכם רעיונות שעליכם להעביר לאחרים: לעודד את עובדי החברה שלכם לאמץ אסטרטגיה מסויימת, לגייס כסף ממשקיעים, או ללמד את הילדים שלכם משהו חדש למשל. אבל בעוד שרעיונות מסויימים מצליחים "להידבק" – כלומר להתפשט במהירות, להיחרט לאנשים בזכרון ולהניע אותם לפעולה – רוב הרעיונות מרגישים כאילו הם נופלים על אוזניים ערלות. בספר "ככה זה נדבק" ("Made to Stick") מסבירים האחים צ'יפ ודן הית' מה הופך רעיונות ל-"דביקים", ומציגים לראשונה את כל העקרונות והטכניקות השונות שיעזרו לכם להפוך גם את הרעיונות שלכם לכאלה.

איך הספר

1 דק' קריאה

הספר "ככה זה נדבק" ("Made to Stick") הוא הספר הראשון של האחים הית', ובדיוק כמו יתר הספרים שלהם, גם הוא מתאפיין בשפה פשוטה וכיפית לקריאה, תובנות שימושיות, דוגמאות מעולות לצד סיפורים אישיים מרתקים, ואינספור טכניקות שניתן ליישם באופן מיידי. בעידן שבו רשתות חברתיות הופכות רעיונות לויראליים או מעלימות אותם לחלוטין תוך זמן קצר, דן וצ׳יפ מצליחים לצייד את הקוראים של הספר הזה בעצות מעשיות כיצד להפוך רעיונות מכל סוג לרעיונות "דביקים", שגם מושכים תשומת לב וגם מצליחים לעורר עניין לאורך זמן.

הנקודות החשובות בקצרה

4 דק' קריאה
  • האחים צ'יפ ודן הית' ניסו במשך שנים לגלות מה הופך רעיון ל-"דביק" ("Sticky") – כזה שנחרט לאנשים בזיכרון וממשיך לעבור מפה לאוזן. בספר "ככה זה נדבק" ("Made to Stick") הם מסכמים את המחקר שלהם ומציגים את מסקנותיהם המשותפות.
  • הקונספט של "דְּבִיקוּת" ("Stickiness") אומץ מהספר מלקולם גלדוול "נקודת המפנה", שטוען כי הסיכוי של תופעה חברתית להתפשט גדול יותר ככל שהיא "נדבקת" טוב יותר לזיכרון. 
  • דן וצ׳יפ הגיעו למסקנה שדְּבִיקוּת היא תכונה "נרכשת", לא מובנית, ושניתן להפוך כל רעיון לדביק. הם מיפו שישה מאפיינים משותפים לרעיונות דביקים,  וכינו אותם בראשי התיבות "SUCCES":
    1. "פשטות" ("Simplicity") 
    2. "הפתעה" ("Unexpectedness")
    3. "קונקרטיות" ("Concreteness") 
    4. "אמינות" ("Credibility") 
    5. "אמוציונליות" ("Emotions")
    6. "סיפור" ("Stories") 
  • המאפיין הראשון, "פשטות" ("Simplicity"), הוא המאפיין החשוב ביותר מבין השישה...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂