מבצע מיוחד לחג! 🍷📜 20% הנחה עם הקוד FREEDOM להצטרפות ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

רוב האנשים טועים בגדול בדרך בה הם חושבים על הדברים שמניעים אותם בחיים ושמעוררים בהם מוטיבציה. בספר "שווה לך" טוען דן אריאלי, אולי הפרופסור המצליח והמפורסם ביותר בעולם לפסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית, שלמוטיבציה פנים רבות ומורכבות בהרבה ממה שנהוג לחשוב. בליווי מחקרים מרתקים שערך בעצמו, אריאלי מנתח בספר גורמים ומניעים שונים של מוטיבציה, ושופך מעט אור על האופן המפתיע בו היא עובדת.

איך הספר

1 דק' קריאה

"שווה לך" הוא ספר שמעורר מחשבה. דן אריאלי, שחקר במשך שנים את המוטיבציה האנושית ואת הגורמים שמניעים אנשים לפעולה, מרכז בספר את המחקרים והניסויים הכי מעניינים ומפתיעים שלו. הספר אומנם קצר וכיפי מאוד לקריאה, אבל הוא גם מלא בתובנות משמעותיות שניתן ליישם באופן מיידי הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים. היכולת להבין את הגורמים שמניעים אנשים לפעולה בהכרח תשדרג כל מנהל או בעלת עסק באשר הם.

הנקודות החשובות בקצרה

4 דק' קריאה
  • מוטיבציה היא מכלול הגורמים, המרכיבים והמניעים אשר דוחפים את האדם לפעולה או התנהגות מסויימת.
  • דן אריאלי, מחבר "שווה לך", טוען כי ישנם מרכיבים ומניעים רבים למוטיבציה, ואת רובם בני האדם עדיין לא מבינים או יודעים להסביר. 
  • ע"פ ד"ר איילת פישבך, מרצה למדעי ההתנהגות באוניברסיטת שיקגו, ניתן לחלק מוטיבציות ל-2 קטגוריות עיקריות:
    • "מוטיבציות פנימיות" הקשורות בחוויה עצמה.
    • "מוטיבציות חיצוניות" הקשורות בתוצאות ובהשלכות של החוויה.
  • במהלך ביצוע משימה או פעילות, המוטיבציות העיקריות שמשפיעות הן פנימיות, בעוד שאחרי ולפני ביצוע המשימה או הפעילות המוטיבציות העיקריות שמשפיעות הן חיצוניות...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂