מבצע מיוחד לחג! 🍷📜 20% הנחה עם הקוד FREEDOM להצטרפות ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

בין אם זה התמודדות עם עובד שהתחיל לפשל, משא ומתן קשוח או ויכוח בין קרובי משפחה, כולם נאלצים לנהל שיחות קשות כמעט על בסיס יומיומי. לכולם יש נושאים שרק המחשבה לדבר עליהם מעוררת בהם לחץ וחרדה. בספר "שיחות קשות" מסבירים דאגלס סטון, ברוס פטון ושילה הין, צעד אחרי צעד, כיצד לנהל שיחות קשות בצורה יעילה יותר וקלה יותר רגשית – באמצעות שיטה שמבוססת על יותר מ-15 שנות מחקר בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת הארוורד.

איך הספר

1 דק' קריאה

"שיחות קשות" הוא מסוג הספרים שגורמים לך להצטער שלא הכרת אותם קודם. סטון, פטון והין מצליחים להסביר במילים פשוטות מה הופך שיחות לשיחות קשות ולמה זה קורה, אולם במקביל הם גם מתרגמים 15 שנות מחקר תיאורטי ומעשי לכדי עצות פרקטיות, שיטות פעולה וטכניקות שקל ליישם באופן מיידי. לא כל יום נתקלים בספר שעמוס בכל כך הרבה מידע מועיל!

הנקודות החשובות בקצרה

4 דק' קריאה
  • דאגלס סטון, ברוס פטון ושילה הין מגדירים "שיחות קשות" ("Difficult Conversations") כשיחות אשר כוללות נושאים שקשה לדבר עליהם. אלו יכולות להיות שיחות שכר, שיחות פרדה, עימותים, העברת ביקורת וכו'.
  • תמיד עדיף לנהל שיחות קשות ולא להימנע מהן. במסגרת עבודתם באוניברסיטת הארוורד פיתחו סטון פטון והין שיטה ייחודית בת 5 שלבים שמקלה על ניהולן של שיחות קשות:
    1. להתכונן לשיחה באמצעות בחינת "3 השיחות"
    2. להגדיר מטרות ולהחליט אם נכון לקיים את השיחה
    3. להתחיל מ-"הסיפור השלישי"
    4. לבחון את הסיפורים של כל אחד מהצדדים
    5. לפתור בעיות
  • כחלק מהמחקר שלהם בחנו סטון פטון והין מאות שיחות קשות, וגילו שלכולן יש מבנה בסיסי זהה:
    • "שיחת ה-מה קרה?" ("The “What Happened?” Conversation")
    • "שיחת הרגשות" ("The Feelings Conversation")
    • "שיחת הזהות" ("The Identity Conversation")
  • בבסיסה של שיחת ה-"מה קרה?" עומדת איזושהי מחלוקת, ולכל אחד מהצדדים יש סיפור שונה לגביה (מי אמר מה, מי עשה מה, מי אשם, ...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂