מבצע מיוחד לחג! 🍷📜 20% הנחה עם הקוד FREEDOM להצטרפות ←

על מה הספר

1 דק' קריאה

מה הופך מסר ל-"מדבק"? למה דברים מסויימים עוברים במהירות מפה לאוזן, בעוד שאחרים לא? והאם יש דרך לגרום לרעיונות לצבור תאוצה במהירות? בספר "נקודת מפנה" מסביר מלקולם גלדוול, סופר ומוביל דעה מעוטר, מה הופך תופעות מסוימות לויראליות. באמצעות שילוב מיוחד בין מחקרים אקדמיים ומקרי בוחן מגוונים מצליח גלדוול להראות מהם המאפיינים הייחודיים שמשותפים לכל טרנד חברתי באשר הוא – ואיך שלושה עקרונות מפתח יכולים לייצר ויראליות.

איך הספר

1 דק' קריאה

"נקודת המפנה" הוא סופר ששובר פרדיגמות רבות. לא בכדי הוא נבחר לאחד מ-100 הספרים הטובים ביותר במאה ה-21, ואחד ממפכ"לי משטרת ישראל בעבר אף רכש אותו במתנה לכל קציני המשטרה בדרגת סגן ניצב ומעלה. בכישרון גדול מפרק גלדוול בספר מיסקונספציות רבות לגבי ויראליות והתפשטות של רעיונות ומסרים, אולם לצד זאת הוא גם מספק ידע וכלים שיהיו שימושיים בתחומים רבים – מסוציולוגיה ועד ליזמות ושיווק.

הנקודות החשובות בקצרה

3 דק' קריאה
  • מלקולם גלדוול הוא עיתונאי וסופר קנדי שבשנת 2005 גם נבחר על ידי המגזין "טיים" ("TIME") לאחד ממאה האנשים המשפיעים ביותר בעולם. בספר "נקודת המפנה" ("The Tipping Point") הוא בוחן את המרכיבים השונים שהופכים תופעות לויראליות. 
  • כמו בהתפשטות של מגפות, גם טרנדים חברתיים נוהגים "להתפרץ" ברגע אחד שלאחריו הם הופכים ויראליים. את הרגע הזה מכנה גלדוול "נקודת המפנה", ומכאן גם שם הספר.
  • נקודות מפנה וויראליות יכולות להתרחש בתחומים רבים, מתוכניות טלוויזיה עד לרעיונות פוליטיים ומלחמה בפשיעה.
  • גלדוול מאמין שבעזרת 3 עקרונות מרכזיים אפשר להגדיל משמעותית את הסיכוי שמשהו יהפוך לויראלי:
    • "כלל המיעוט" ("The Law of the Few")
    • "מקדם הדביקות" ("The Stickiness Factor")
    • "כוחה של הסביבה" ("The Power of Context")
  • לפי כלל המיעוט, הצלחתו של כל טרנד חברתי תלויה בשלושה סוגים ספציפיים של אנשים: "מחברים" ("Connectors"), "משכנעים" ("Salesmen") ו-"מומחים" ("Mavens")...

רוצה להמשיך לקרוא את הסיכום?

התובנות והכלים הכי חשובים מהספר הזה ומשאר הספרים באתר, זמינים למנויים שלנו מכל מקום ובכל זמן.

חוץ מהסיכומים שכבר יש באתר, בכל חודש יחכו לך 2 סיכומים חדשים של ספרים מקצועיים מובילים במגוון תחומים! כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים ומכיל בין היתר: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה ואת הנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

הגיע הזמן להצטרף למאות מנהלים, פרילנסרים ובעלי עסקים שכבר לומדים ומתפתחים איתנו במועדון הספרים המקצועי 📚

חודש ניסיון חינם! אפשר לבטל בלי התחייבות ובלי שאלות 🙂